Створити щось нове та розпочати свій бізнес - бажання багатьох підприємців. Особливої уваги заслуговує продаж одягу. На сьогоднішній день існує безліч можливостей з реалізації одягу, але найбільш творчим та широким у плані можливості є створення своєї власної лінійки одягу.
Якщо вам здається, що започаткувати свій бренд одягу - це лише пошити його, то насправді процес створення містить безліч тонкощів та нюансів, про які ми і поговоримо у цій статті з покроковим гайдом.
Крок 1. Вибір продукту для продажу
Найперший і найважливіший етап становлення бренду одягу - це розуміння, що саме ви хочете виготовляти. Саме з вибору продукту варто починати створення власної лінійки.
Існує безліч варіантів для реалізації вашої ідеї:
- вечірні сукні;
- верхній одяг;
- весільні сукні;
- спортивний одяг;
- чоловічий одяг (костюми, сорочки, футболки і т.д.);
- спідня білизна.
Звісно немає жодних обмежень у створенні чогось нового та цікавого, але все ж таки радимо спочатку концентруватись на певному типі одягу. До прикладу, це може бути виробництво тільки купальників або спортивних жіночих костюмів. З часом ви зможете більше розвиватись та збільшувати свій асортимент, але на первинних етапах радимо звертати увагу на щось конкретне.
Крім того, важливо вибрати стиль вашого продукту. Наприклад, якщо плануєте виробляти спідню білизну або піжами, то можете зупинитись на натуральній тканині для продукції.
Пам’ятайте, що саме загальна концепція допоможе знайти вашу аудиторію, яка буде надалі купувати продукт.
Крок 2. Започаткування власної концепції та вибір назви
Лице бренду - це його логотип та назва. Щоб створити бренд, який буде продаватись, варто пропрацювати загальну концепцію. Це дозволить встановити власний стиль, котрий запам’ятається покупцями у майбутньому.
Що стосується неймінгу, то є чимало способів генерації різних назв. Про більшість з них ми говорили у статті у блозі - як придумати назву магазину. Але пам’ятайте про перенасиченість ринку і використовуйте прості та зрозумілі неймінги.
Взагалі питання власної назви стоїть дуже гостро, адже це ваш представлення всьому світу. Найкраще запам’ятовується щось коротке та оригінальне, тому виділіть час на роздуми над назвою.
З логотипом історія схожа. Намагайтесь його зробити таким, щоб він запам’ятовувався, але при цьому виділявся на фоні інших. Саме логотип та назва відіграють ключову роль при створенні першого враження.
Коли логотип та назву придумано, потрібно подбати про їх офіційне оформлення. Реєстрація логотипа та неймінгу дозволить захистити ваш бренд від повторного використання іншими торговими марками. Тому рекомендуємо офіційно підтверджувати свій брендинг.
Крок 3. Вибір цільової аудиторії
Визначення себе як бренду дозволяє віднайти своїх потенційних покупців, а саме - цільову аудиторію.
Від початку потрібно вирішити кому ви плануєте реалізувати свій товар. Звісно є безліч цільових груп, але кожен бренд визначає щось своє. Таким чином, жіночий одяг може продаватись в залежності від вікової категорії, тому варто виділити щось більш конкретне.
Наприклад, ваш основний продукт - спідня білизна для жінок 17-50 років. При цьому це базова білизна, котру може собі дозволити кожна жінка. В результаті буде враховано, що ви працюєте з середнім сегментом аудиторії.
Або ж інший приклад - продаж дитячого одягу. Одразу зазначте цільову аудиторію та сегментацію ринку. В такому випадку це може бути одяг з якісних натуральних матеріалів для дітей від 0 до 7 років.
Отже, з самого початку зазначте для себе те, з якими клієнтами ви плануєте працювати, аби правильно формувати свій запит.
Крок 4. Аналіз конкурентів
Сучасний ринок одягу переповнений різноманітними магазинами як в онлайні, та і в офлайні, тому оцінці конкурентів варто придати особливої уваги.
Для початку проаналізуйте популярні бренди, котрі схожі з вашою задумкою. Їх можна знайти в Instagram або інших соціальних мережах. Також можна знайти інші варіанти в офлайн.
Якщо є можливість, то пройдіться по різних бутиках, щоб оцінити актуальну ситуацію та вашу цільову аудиторію. Особливо це актуально при відкритті офлайн магазину, адже ви зможете побачити якість товарів конкурентів, ознайомитись з концепцією та дизайном інтер’єру.
Оцінка конкурентів дозволяє в першу чергу проаналізувати їх помилки, а також допомагає порівнювати роботу.
Конкуренти - це шлях до вдосконалення, тому не хвилюйтесь на цей рахунок, а прагніть ставати кращими.
Крок 5. Створення бізнес-плану
Коли вже уявлення про те, якою є ваша цільова аудиторія та продукт, варто переходити до створення власної бізнес-моделі. Це досить нелегкий пункт, але він дозволяє зрозуміти куди саме варто рухатись далі.
Що входить в бізнес-план? Насправді це дуже обширне питання, тому ми про нього вже говорили більш детально в окремій статті. Тим не менш, давайте коротко нагадаємо навіщо використовувати бізнес-план:
- для розкриття напрямку роботи компанії;
- для визначення місця компанії на ринку;
- для вказання переваг та конкурентної здатності бренду;
- для передбачення показників роботи в числах та термінах.
Це є базові основи, котрі допомагають зрозуміти реальний план дій для подальшої роботи над брендом одягу, тому радимо не залишати це крок осторонь.
Крок 6. Створення ескізів
Тепер можна переходити до дуже цікавого та творчого етапу - створення ескізів. Мали вже раніше якісь задуми? Тоді реалізуйте їх вже сьогодні, оформивши у вигляді ескізу.
Один з варіантів створення ескізів - консультуючись зі швачкою. Вона допоможе підібрати тканину, підкаже цікаві ідеї та удосконалить ваш творчий процес. Саме тому потрібно підбирати людину, котрій ви зможете довіритись.
Не вмієте самостійно малювати? Це не проблема, адже на сьогоднішній день можна знайти ЗD дизайнера одягу, котрий реалізує ваші ідеї. Крім того, деякі кравці також можуть займатись малюванням ескізів.
Ескізи - це малюнок вашої моделі одягу, яку ви б хотіли пошити. Приділяйте їм увагу та підбирайте актуальні варіанти для продажу. Крім того, завжди варто виробляти те, що вам подобається і що б ви самі одягали. Дуже часто власники є своєрідною рекламою бренду.
Після створення дизайну, розпочинається етап вибору матеріалів, створення лекал та відшивається перший зразок. Саме про це ми і поговоримо далі.
Крок 7. Підбір персоналу
За кожним брендом одягу стоїть команда, котра допомогає реалізовувати усі можливі ідеї, тому потрібно особливо виважено підійти до підбору робітників.
Деякі дизайнери починають роботу з пошуку швачки, котра зможе відшивати одяг для вас. Вибір швачки - це дуже складний момент, адже потрібно звернути увагу на найменші деталі. Радимо запропонувати пошити один з варіантів одягу, який ви плануєте виготовляти. У результаті на одному екземплярі ви зможете переглянути все, починаючи зі швів і закінчуючи пришиттям ґудзиків.
Але на сьогоднішній день знайти професійну швачку дуже важко, адже зазвичай вони переповнені замовленнями. Крім того, об’єм партії може бути значний, тому в таких випадках можна спробувати роботу з фабриками. Існує чимало маленьких та великих фабрик, котрі зможуть допомогти у створенні вашого продукту.
Знайти виробництво з пошиття одягу можна в соціальних мережах або в Інтернеті. Це значно спростить вашу логістику, а також зекономить фінанси на закупку техніки та оренду приміщень.
Попри це пам’ятайте, що виріб має бути хорошої якості, якщо ви бажаєте досягнути успіху у своїй сфері.
Крок 8. Підбір та закупка матеріалів
Матеріали відіграють ключову роль, тому щоб знайти хорошу тканину або фурнітуру потрібно переглянути безліч варіантів.
Спочатку радимо замовити тестові зразки матеріалів для того, щоб оцінити якість та колір. Бувають випадки, коли колір на фото відрізняється на декілька тонів.
Підійшли зразки? Далі перед закупівлею потрібно розуміти яка кількість матеріалу необхідна. Для цього визначте скільки, наприклад, суконь ви плануєте виготовити.
Також коли виберете тканину не забудьте з самого початку уточнити у постачальника, скільки тканин є в наявності у нього. Чому це так важливо? Інколи бувають ситуації, коли ви відшили декілька суконь та зробили професійну фотосесію, і в результаті зрозуміли, що цей товар добре продається. Хочете дозамовити тканину на більший пошив, а її немає в наявності. Саме тому варто наперед дізнаватись такі нюанси.
Обирати матеріали радимо в місцях, де є можливість переглянути товар наживо. Таким чином ви зможете підібрати та замовити якісні тканини для пошиття. Офлайн-магазини дозволяють реально оцінити матеріал. В деяких магазинах навіть доступне гуртове замовлення тканин. Або ж ви завжди можете знайти таку ж тканину у постачальників.
Крок 9. Пошиття колекції
І от коли персонал та матеріали наявні, то можете розпочинати пошиття. Як ж організувати процес пошиття? В першу чергу необхідно організувати його правильно.
Для початку займіться тестовими варіантами. З кожного ескізу пошийте по одному екземпляру. Такий спосіб виготовлення дозволяє оцінити ваш задум та побачити реальну картину. Наприклад, ви шиєте жіночий костюм. На тестових екземплярах можна буде приміряти різні ґудзики, змінити вигляд шва або коригувати колір ниток. Все це дозволяє створити ідеальний готовий варіант.
Як тільки ви узгодите всі деталі і кінцевий вигляд речей буде затверджений, можна переходити до створення різних розмірів.
На цьому етапі пам’ятайте про власну розмірну сітку, котрої потрібно дотримуватись, щоб одяг добре сидів на покупцях. Про розмірні сітки більше детально читайте в окремій статті нашого блогу.
Перші рази радимо створювати від двох до п’яти екземплярів кожного розміру кожної моделі. З часом об’єми продажів зростатимуть, тому ви зможете збільшити свою продукцію.
Окремо варто звернути увагу на підрахунок собівартості кожної моделі. Для цього найзручніше користуватись платформою Skynum, де ви зможете підраховувати вартість виробництва, встановлювати ціни, а також реалізовувати створений вами товар.
Крок 10. Зйомка асортименту
Коли ваш товар готовий до продажу, його потрібно презентувати потенційним покупцям. Що для цього потрібно зробити?
В першу чергу організуйте професійну фотосесію з підбором моделей та створенням ідеальної атмосфери, що підкреслює стилістику вашого бренду. В сучасному світі фото є основною для знайомства з товарами, тому саме за ними будуть проводити оцінку.
Ще один важливий момент - відеоконтент. Багато людей вважають, що фотографії легко змінити та відфотошопити, тому хочуть побачити реальні відео. Зверніть на це увагу та додайте більше відеоконтенту для впевненості покупців.
Крок 11. Започаткуйте ведення обліку
Ведення складського обліку, а особливо, обліку створення продукції - важливий момент на початку бізнесу. Відстежувати виготовлення кожної сукні чи іншого одягу - неможливо. Саме тому найкращим рішенням буде автоматизація обліку.
Розглянемо на прикладі платформи для автоматизації бізнесу від Skynum. Програма дозволяє не тільки додавати та відстежувати різні товари і послуги, а також працювати з виготовлення різного роду продукції.
Створення технологічної карти з вказанням матеріальних затрат та інших ресурсів допомагає прослідкувати за використанням тканин, фурнітури, ниток та додаткових витратних матеріалів. Такий спосіб автоматизації забезпечить точний підрахунок та чесний облік.
Більше про те, як автоматизувати магазин одягу, читайте на сторінці - Автоматизація магазину одягу.
Спробуйте роботу з автоматизованою платформою Skynum вже сьогодні, зареєструвавшись на нашому сайті - skynum.ua.
Крок 12. Налагодьте канали для продажу
Ще на етапі створення бізнес-плану мова йшла про різні варіанти продажу вашого одягу. Це може бути онлайн або офлайн магазин, а також реалізація вже в наявний магазин.
В залежності від можливостей та бажання організуйте площадку для продажу. У будь-якому випадку радимо використовувати соціальні мережі для започаткування Інтернет-магазину. Це чудовий варіант для реалізації товару та можливість заявити про себе як про новий бренд.
Думаєте, що створити Інтернет-магазину - це важко та дорого? Насправді, все дуже просто разом зі Skynum, адже платформа підтримує створення онлайн-магазину за допомогою спеціального конструктора, з яким зможе справитись кожен користувач.
Крім того, працює інтеграція між Хорошоп та Skynum, що значно полегшить використання інтернет-магазину створеного в Хорошоп.
Ще один варіант - домовтесь з власниками вже наявних магазинів про додавання вашого товару в їх асортимент. Сьогодні нові українські бренди активно підтримуються, тому не бійтесь стукати у двері.
Крок 13. Рекламна кампанія має працювати
Із запуском власного бренду запускається і рекламна кампанія. Про ваш бренд одягу мають дізнатись, про нього мають говорити, тому одразу ж подумайте про хорошу та якісну рекламу.
Задля просування варто використовувати декілька різних інструментів. Наприклад, таргетована реклама в соціальних мережах, замовлення рекомендацій у блогера, використання стендів та плакатів.
Зверніть увагу, що закупка реклами у блогерів - дороговартісний, але не завжди ефективний метод. Для того, щоб запобігти “нульового” результату, потрібно уважно проаналізувати сторінку блогера та його аудиторію.
Що стосується просування в соціальних мережах, то на сьогоднішній день існує безліч чудових спеціалістів - таргетологи, SMM-спеціалісти, маркетологи. З їх допомогою ви зможете просунути свій бренд онлайн.
Варто пам’ятати, що офлайн реклама працює гірше для нових брендів, тому краще концентруватись на онлайн-методах. В таких випадках наявність інтернет-магазина є обов’язковою.
Крок 14. Не зупиняйтесь на досягненому
Продовжуйте розвивати свій бренд одягу - шукайте нових постачальників тканин, дізнавайтесь про актуальні моделі, насолоджуйтесь своєю роботою, придумуйте нові колекції та оновляйте ваш асортимент. Звісно започаткувати бізнес по створенню одягу - важка справа, але головне не здавайтесь та йдіть до своєї цілі.
Пам’ятайте, що саме ви творите своє життя, тому ніколи не сумнівайтесь в собі.
Як бачите створення бренду одягу займає певний час, але власна реалізація творчого задуму однозначно варта цього. Хочете дізнатись більше про бізнес та його роботу? В блозі від Skynum ви знайдете найцікавішу інформацію.